The HILC post

September 16, 2008 § 1 Comment

til ære for folk som jeg ikke visste om som visstnok leser bloggen min. (:
Her kommer alt (vel.. kanskje ikke alt, men litt) du trenger å vite om Hillsong International Leadership College og det å komme seg dit.

Et år, eller flere, på HILC er vel verdt det. Bortsett fra fantastisk undervisning, så lærer du så ekstremt mye av alt det praktiske du får være med på å gjøre i menigheten. hillsongcollege.com er plassen for å lese mer om de forskjellige linjene. Jeg gikk på Worship and Creative Arts (nå Worship Music) og det var helt fantastisk! Flott for de med hjerte for lovsang og musikk. Det er inntak i Januar og Juli, med Graduation i Desember. Januar er egentlig skolestart i Australia, men de har et Juli inntak også på grunn av alle de internasjonale studentene. Hvilket leder meg til mitt neste punkt. Du lærer så mye om deg selv utenfor klasserommet, særlig fordi det er så mange kulturer representert ved skolen. Du får rett og slett venner fra hele verden! Utmerket!

De kostnadene man bør regne med er flybilletter, visum (hvilket du helt enkelt kan få på immi.gov.au) og student forsikring. Ellers de vanlige utgiftene som leie, mat, regninger og så videre.. Australia er et ganske billig land i forhold til Norge, men det betyr også at det er lavere lønning der.

Opplevelsesmessig sett så kan det ikke helt forklares. Man må nesten oppleve det selv. De har en Kingdom-minded kultur der som man ikke finner noen andre plasser, derfor vanskelig å forklare. Det jeg kan si er at det kommer til å forandre deg så masse. Kom med et åpent hjerte og en villig ånd! Det er viktig.

åkei.. klokka er litt sen og jeg kommer ikke på så mye mer nå. men jeg håper det hjalp. (:

§ One Response to The HILC post

  • HelgaVic says:

    Jeg liker oppdateringsfrekvensen din for tida. Ikke slutt med det! 😀

    Synd at jeg ikke rakk å treffe deg i helga, det ble rettogslett for lite tid. Men du er jo alltid velkommen til Oslo 🙂

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading The HILC post at H O P E.

meta

