# 48 (alive)

July 27, 2007 § 1 Comment

Dette har vært en kjapp uke. Det er alltid noe som skjer, og det er helt kanongøy ! 😀 Oppsummering av uka som gikk:

Mandag; fridag fra college, tid til å sove ut etter helgen. på kvelden var vi i Cavalry Grove hos PK og folket og spiste og spilte kort. Det huset er akkurat som Kvavik, folk kommer og går, dvs folk som ikke bor der. :p De er ganske bortskjemte i det huset, for Sarah’s (Texas) mom som bor her i Sydney er hos de hver uke og lager mat til de. Og da snakker vi mat til å mette de 7 som bor i huset pluss alle de som stikker innom. Og det er ennå restemat til husboerne resten av uka. Men det var kanongøy og henge med amerikanerne. De er rare dyr.. :p

Tirsdag; sovedag igjen (: jeg begynner ikke på skolen før halv tolv så det er jo herlig. Chapel står først på timeplanen min. Det er som et møte for college, og det er kanonbra. Ellers husker jeg faktisk helt seriøst ikke hva mer som skjedde den dagen..

Onsdag; Onsdager er ukas høydepunkt nesten. Dagen begynner med Leadership 3 klokka 9.30 og fortsetter med Chapel og Doctrine 2. Doctrine 2 hørtes kjedelig ut i begynnelsen, men vi har Lee Burns, som forøvrig er rektor på vår campus, i det, so no worries mate . (: I tillegg har jeg min Master Class på onsdag. Det er sangtime sammen med 6 andre jenter og med verdens beste lærer ever, Lucy Fisher. Hun reiser verden rundt sammen med mannen sin og snakker om sang og tilbedelse og musikk. Og hun får jeg ha som sanglærer 😀 wee. det ble ekstra herlig når hun skrøyt litt av meg på sin egen rare måte. Hun er nemlig ganske rett på sak og streng, men utrolig god.
Normalt på onsdager har vi W&CA øvelse på kvelden, men akkurat denne kvelden reiste alle bibelgruppene ++ sammen på kino. Stakkars kinopersonell.. :p kirka hadde forhåndsbestilt opptil flere saler, og vi så Amazing Grace. Kjempebra film! (:

Torsdag; begynte med Hillsong Women relaunch. Og jeg sang i koret for andre gang, which means 8. am calltime. Det var utrolig gøy å se kvinner i absolutt alle aldre komme sammen for å tilbe og høre Guds ord. Og all den innsatsen som så mange legger ned i det er helt utrolig, før møte kan man få massasje, manikyr, gratis morning tea (mat og te), alle fikk blomst. Det var helt utrolig. Etter jeg var der, noe som er obligatorisk, satt vi utenfor en hel gjeng og prata og bestemte oss for å ta til byen på mandag. jej 😀 det blir kongegøy. Klokka 2 på torsdager har alle sammen (nesten) sin ukentlige ministry. Jeg er en del av Hillsong Street Teams 😀 so excited! Det er et team som drar ut i forskjellige forsteder her i Sydney som ikke er så fortunate som Glenwood, Bella Vista og de stedene vi bor. Der gjør vi alt fra å plukke opp søppel til å klippe plener for folk. Alt praktisk som de trenger hjelp til, og alt uten å ta noe for det. I tillegg arrangerer de sosiale eventer og renovering av større ting, for eksempel plukket de søppel i en hel forstad og renoverte en hel high-school på ungdomskonferansen i fjor. Det gleder jeg meg sinnsykt til å være med på! Det er så viktig å komme seg utenfor denne kirke-bobla som har tendens til å bygge seg opp mens man er på College her, og virkelig få gjøre noe. I en forstad her i Sydney som Street Teamet holdt på med en stund innrømte politiet at de etter en tid så en nedgang i både kriminalitet og hærverk. Hvor bra er ikke det 😀

Fredag; which is today, har jeg vært på skolen igjen, obviously. Skole er kanongøy! 😀 jej. Om ikke så veldig lenge skal vi ned igjen til kirka på Dinner hang out før Powerhouse for alle de nye College-studentene. Og etter det er det møte på Powerhouse (18-25 år). Fredager er altså superherlige! 😀

I morra er det kor igjen på Lørdagsmøte, men det er ikke hvem som helst jeg skal stå på scenen med. DARLENE ZSCHECH skal lede! 😀 åh gåsh. de ler så sinnsykt av meg her nede, men de forstår ikke helt hva den dama betyr i mitt liv. Men de skal få le så mye de bare orker. I’m not offendable, thank You Jesus. 😀
På Søndag skal jeg prøve meg på hele 3 forskjellige barnearbeid. Først Fun House klokka 8.45 (5-8 år) også Cubbyhouse (12 mnd-2 år) fra klokka 10.45 også The Ark (3-5år) etter det.. Bare for å se hvor jeg kan tenke meg å være. Gleder meg sinnsykt mye! Har aldri vært sånn særlig barnearbeid person, men Gud har lagt det så på hjertet mitt etter jeg kom hit, så det blir nok herlig (:

og sånn bare for å minne meg selv på herligheten.

blog.jpg

§ One Response to # 48 (alive)

  • highmighty says:

    Wow å gosh å sånn…
    For ei uke!! :D.
    Du har det bare helt superdupert jo..

    Er bare såå misunnelig her altså!!

    *kosemoseoverdose* fra oss alle.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading # 48 (alive) at H O P E.

meta

