# 40 (I’m a real aussie!)

July 10, 2007 § 2 Comments

Endelig 😀

Etter 2 fryktelig lange dager og en fryktelig lang mandag på Sydney Airport har vi endelig nådd målet vårt. Vakre Sydney, Australia og Hillsong International Leadership College. Flyturen var utrolig lang, men ca helt problemfri. Vi hadde to korte flyturer fra Kjevik til København og videre til Frankfurt. I Frankfurt møtte vi på det lille problemet. PK hadde skrevet noe galt på Visum-søknaden sin så det ble noe tull, men alt ble ordnet i Singapore. Flyturen fra Frankfurt til Singapore var på 11 timer og 20 minutter, men det gjorde ingenting. Alle hadde sitt eget lille entertainment-center på stolryggen foran seg. Altså en skjerm med kontroll, masse gøye filmer, tv show, spill og musikk. Man kunne til og med lære seg basics i noen språk. Jeg prøvde meg, men å lære å telle til på Mandarin når man er supertrøtt er ikke helt enkelt. Anyways, etter den lange turen var flyturen på 6 og en halv time til Sydney ingenting. Vi hadde tøyst litt med når vi kom til å lande i Sydney. Var usikre på om flyplanen sto i Norsk tid eller lokal tid. Så da vi landet klokka 6 am.. Eh.. 06:00. Hadde vi ennå 8 timer og vente på å bli henta.. Altså 8 timers forskjell mellom Norge og Australia. :p anyways, klokka 15:00 skulle vi bli hentet, men busssjåføren hadde altså reist uten oss.. Så endelig klokka 17:30 ble vi henta av Hawk, eller Håkon da. Herlig nordmann (: Han kjørte oss direkte til husene våre siden vi var helt knuste av jet-lag. Jeg hadde sovna på gulvet på flyplassen og våknet ikke en gang av at mobilen ringte. Så her bor vi altså hele gjengen i Glenwood, ca 20 minutters gange fra Hillsong. Anna og jeg får et master-bed room sammen i morgen, da flytter noen ut herfra, i tillegg til et STORT walk-in-closet og eget bad 😀 helt fantastisk. Så da kommer det bilder av det senere. Nå bor vi på en sofa og en madrass i stua, men alt funker når man har jet-lag. Vi sov 12 strake timer i natt.

Hawk hentet oss i dag tidlig og tok oss med til college-kontorene som ligger i The Hub, bygningen ved siden av Convention Centre som altså er der møtene holdes. Der traff vi Marge som tar seg av housing. Skikkelig herlig dame. Vi fikk doughnuts, som IKKE er det samme som skikkelige norske smultringer. Det skal jeg just bare love deg. Vi fikk også betalt depositum og husleie for 2 uker. I morgen skal vi nedover og besøke biblioteket, så det blir jo herlig. Det er også WACA(worship and kreative arts) rehearsal-night i morra, så vi får se om vi får sneket oss inn der og. (: I tillegg er det Hillsong Women på torsdag, så det er mye som skjer.

Etterpå var vi i banken og fikk oss Australske bank kontoer, også gikk vi på Coles og handla. Coles er en herlig matbutikk. De har alt mulig rart der. Og vi snakker utvalg! Sinnsykt. Men det er kanongøy. Jeg var så smart (vil jeg påstå) at jeg kjøpte handletrillebag. Den var rosa så Anna sa jeg fikk trille den jeg, of course. Men supersmart når man bor 20 minutter fra butikken og skal kjøpe mat for 2 stykker. Australia har ikke heller de plast-posene vi har i Norge for å si det sånn. PK revnet en av sine poser, så alt datt utover. Ganske humor. XD

På Coles traff vi Richard fra college som kjørte oss til et annet kjøpesenter som hadde K-MART. Der fikk PK kjøpt seg dyne og pute. Han hadde fryst i natt stakkar, og jeg skal love dere at det faktisk er ganske kaldt her inne i husene på natta. Så det er det vi har bedrevet med de to første dagene her. Anna og jeg skal nå vaske kjøkkenet, for det var ikke særlig rent. Jeg kjenner jeg klør i fingrene, så vaskejobb i et år var ikke så ille å ta med seg likevel. Hehe. I tillegg skal vi besøke PK også. Han bor rett oppi høgget her :p kanon bra. Så følg med. Det kommer mer etter hvert.. (:

Love.

§ 2 Responses to # 40 (I’m a real aussie!)

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading # 40 (I’m a real aussie!) at H O P E.

meta

