# 4 (Jeg føler meg norsk i dag.. eh natt)

February 14, 2007 § 2 Comments

Uret viser 02:27 og jeg er ennu våken selv om jeg har legetime klokken 10:50. Ikke det at jeg sikkert ikke kommer inn før etter legene har hatt lunsj sånn i 13:00 tiden. Travel tid på et trangt midlertidig legekontor. Nuvel.. Jeg ligger her og plundrer over den manglende dybden i livet mitt nå i kveld. Jeg ble obs på det etter å ha lest Helges blogg. Det er kvinnfolk med dybde. Biblotekaren vår. Det kvinnelige svaret på Petter. luh :p
Anyways, jeg vet jeg har en dybde en plass, det er visst bare så sjelden at jeg liker å vise den frem.. Jeg tror jeg frykter meg selv eller noe. Bobbie (tror jeg) talte så fint om det i London i høst, at vi går rundt og tror at vi egentlig er redde for hva andre vil tro om våre drømmer og visjoner, når vi egentlig er redde for oss selv og hva vi kan få til.

Jeg blir betegnet som en barnslig en, og det er jo ikke noe galt med det. Jeg liker å ha det gøy på det viset. Fingermaling og rampinger og å kalle andre for fis og bæsj. Det bare er sånn. Men inni meg så er jeg jo trossalt 19 år også, og det er jo stort sett mange år nok til å begynne å oppfatte sine egne meninger og verdier og drømmer og håp også videre. Jeg er gammel nok til å vite hvem jeg er, hva jeg mener, hva jeg står for og hva jeg synes er feil. Noen ganger er jeg tilogmed gammel nok til å si i fra. Og noen ganger ender det med at jeg blir hørt, mens andre ganger blir jeg for liten. Men slik er det visst når (etter hva jeg tror da) andre ikke helt vet hvor gammel du er inni deg, sånn teoretisk sett.

Jeg er faktisk voksen nå. Og om snart så skal jeg stå på egne ben på den andre siden av kloden. Og tenk, det er ikke noe annet jeg heller vil enn netopp det. Absolutt ingenting annet. Hurra og amen for det. Jeg er så takknemlig og begeistret for at Gud har utvalgt meg, lillefisemeg, til nettopp det å nå reise til Australia, stå på egne ben, gå på skolen jeg alltid har drømt om, og størst av alt, gjøre nettopp det Gud har fortalt meg. Det sier ganske mye om at jeg ikke alltid er et lite barn, men en voksen (grøss) snart kvinne. Oh my gosh.
Det er fint å være meg, selv om jeg noen ganger er litt uenig i akkurat den påstanden.

Jeg kunne sikkert ha skrevet et hundresiders innlegg om Guds nåde og drømmer og planer, men jeg skal jo til legen.

G’night mate.
You are loved ❤

ps til stine: jeg vil nå si innlegg nr 1 og 2 er ganske glade da.. hehe. men men.. sånn er det når man er syk.

§ 2 Responses to # 4 (Jeg føler meg norsk i dag.. eh natt)

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading # 4 (Jeg føler meg norsk i dag.. eh natt) at H O P E.

meta

